2015 m. liepos 19 d., sekmadienis

MANO TIKROS TINGINIO ATOSTOGOS RODO SALOJE

Retai atostogauju iš tikrųjų, nors keliauju gana dažnai. Turiu savo atostogų filosofiją, bet apie tai papasakosiu kitą kartą. O ši kelionė buvo skirta tik poilsiui su dviem man brangiais šeimos nariais. Todėl tai ir buvo tikros atostogos!

ATOSTOGOS RODO SALOJE

Pirma diena

Skrydis popietinis. Labai patogu, nes gali ramiai išsimiegoti, o tada baigti krautis lagaminą, jei iki to dar nesuspėjai.. Jokio streso, jokio ankstyvo kėlimosi. Kai kam nepatinka tokie skrydžiai. Daugelis skundžiasi, kad, va, matote, visą atostogų dieną pavogė.. Nesąmonė. Dievinu popietinius skrydžius ir nekenčiu rytinių. Gal todėl, kad esu tipiška pelėda, o gal šiaip myliu gyvenimą ir patogų gyvenimą myliu labiausiai.
Į oro uostą nusprendžiau važiuoti viešuoju transportu. Gana čia prašinėti draugų, jie turi savo gyvenimus, o taksi išbraukiau iš sąrašų tikrai ne dėl taupumo, tiesiog nusprendžiau išbandyti, ar patogu pasiekti oro uostą autobusais. Įsitikinau, patogu ir daug kas taip daro. Kelionė iki oro uosto užtruko kiek ilgiau, nei paprastai, bet nenuvargino.
„Small planet airlines“ nuteikė linksmai, kaip ir jų spalvos. Visų pirma, įgulą sudarė vien jauni vyrukai. Nei vienos stiuardesės¡ Visą kelią jie pokštavo, sveikino jaunavedžius, kurių lėktuve buvo keletas porų. Tad skrydis neprailgo, net jokio filmo nepradėjau žiūrėti.
Rodo oro uostas nedidelis, pasiklysti nėra kur, bagažas pasirodė greitai. Vienintelis nesklandumas, kad pirmą kartą gyvenime pasičiupau ne savo lagaminą net nepatikrinus nei pavardės, nei kas viduje. Tad kiek sugaišom, kol tikrieji lagamino savininkai įsitikino, kad oro uoste liko manasis, o jų lygiai toks pats lagaminas jau autobuse. Dabar tikrinsiu visus lagaminus ar krepšius ir prieš skrydį ir po jo. Prisiekiu ir jums labai rekomenduoju daryti tą patį.
Viešbutį rinkausi pagal patį paprasčiausią kriterijų- kainą. „Loutanis“ šeimyninis viešbutis, „ viskas įskaičiuota“, Kolymbija, tolokai nuo jūros, bet kaina man tiko. Visą kelią su pavydu žiūrėjau į ženkliai prabangesnius Aldemar viešbučius ar Kresten Palace, prie kurių pasilikdavo nemaža dalis bendrakeleivių. Pagaliau likom vos kelios poros ir gidė pasakė, kad toliau nuvažiuosime vieni. „Kad tik nebūtų kokia skylė“,- pagalvojau.
Nusivilti neteko, man patiko viskas!
Loutanis nedidelis šeimyninis viešbutis, du baseinai. Mūsų kambarys pirmame aukšte visai šalia  mažesniojo baseino. Baras kiek toliau, tad čia ramu ir muzikos beveik nesigirdi. Dar gera žinia- tai nemokamas internetas baseinų zonoje. Drybsai ant gulto ir skaitinėk ką nori..
Vakarieniaujam ir prie jūros. Mus lydi žavinga pilnatis ir dieviški kvapai... Čia pat pakeliui noksta granatai, citrinos, apelsinai.

Pirmą vakarą apsukom ratą ir  Kolymbijos centrine gatve nukeliavom iki Kolymbijos paplūdimio. Visai netoli. Mano tobuloji žingsnių matavimo programa rodo 16307 žingsnius pirmą atostogų dieną!

ANTRA DIENA

Ją drąsiai galima vadinti tikromis atostogomis. Rytas prie baseino, popietė prie jūros. Dar nusiperkam ekskursiją į Lindos miestą.  Ekskursija kainavo 37 EUR. Žinoma, galima  nuplaukti iki Lindos miesto ir tada pasivaikščiojus porą valandų grįžti irgi laivu. Tokio plaukimo kaina 30 EUR. Bet ekskursiją pratęsime iki Septynių šaltinių, kurie žada stebuklingą atjaunėjimą arba bent jau ilgoką pasivaikščiojimą siauru tuneliu tamsoje, brendant vėsoku šaltinių vandeniu. Čia būtina sugalvoti norą, sako, kad jis išsipildys.  Iki Septynių šaltinių iš Kolymbijos galima nuvažiuoti autobusu, kaina apie du EUR. O į ekskursijos kainą įeina ir pietūs. Tad gerai pasvarstę visgi pasirinkom organizuotą pramogą, kad nereikėtų sukti galvos.
Nužingsniuota kiek mažiau, viso labo 12273 žingsniai.

TREČIA DIENA

JŪRA. Iš pat ankstyvo ryto keliaujam į laukinį paplūdimį. Jis labiausiai atitinka mūsų poreikius. RAMYBĖ, skaidrus vanduo. Paplūdimys akmenuotas, bet tai netrukdo, ant šiltų akmenų malonu gulėti, o vandenyje spec. avalynė praverčia. Bet aš turiu batukus, pirktus kažkada čia pat, t.y. Rode, tik Kalitėjoje tuomet atostogavau.
Popietė trumpa, ją paskyrėm maudynėms baseine,  o vakare dar patyrinėtos Kolymbijos apylinkės, naktinės maudynės jūroje ir skaniausi ledai geriausioje Kolymbijos ledainėje.

KETVIRTA DIENA

JŪRA iš pat ryto. Ir vėl laukinis paplūdimys. Nekeisčiau jo į jokį kitą. O po pietų važiuojam į Rodo miestą pasivaikščioti.
Autobusas sausakimšas, pasirodo, daug kas naudojasi viešuoju transportu Rode. Tvankoka, bet gana greit atsiranda kelios laisvos vietos, tad galime atsisėsti. Paskutinė stotelė senamiestyje. Pasidairom po uostą, suvalgom ledų ir traukiam link senamiesčio. Darom klaidą drauge su kitais turistais, pasukam į kiemą ir gerą valandą žingsniuojam apsauginiu grioviu palei senojo Rodo sienas, kol surandam nedidelę arką, pro kurią išlendam pagaliau į senamiestį. Nieko tokio, nuotraukos čia gražios.
Senamiestis šurmuliuoja, kaip bet kurioj pasaulio daly bet kuris kitas turistų gausiai lankomas objektas. Kavinės, parduotuvės, tavernos, suvenyrai, ledai, žaislai ir t.t. Vakarienei pasirenkam jaukią taverną ir tradiciškai užsisakau kalmarų žiedus bei taurę balto vyno.

Visą likusį laiką vaikštom po senamiestį be jokio ypatingo tikslo, tiesiog grožimės ir tiek. Grįžtam paskutiniu autobusu vėlai sutemus.
Pasiektas atostogų rekordas 20208 žingsniai.

PENKTA DIENA

Saulė tikrai jau buvo perdaug. Tad pasiliekam pavėsyje prie baseino. Tinginiaujam. Baigiu skaityti detektyvą.

ŠEŠTA DIENA

Ekskursija į Lindos miestą.
Čia visiems būtina atvažiuoti, nes labai gražu ir dar gražiau, nei gali būti gražu. Lindos Akropolis senesnis, nei Atėnų, bet mažesnis ir ne toks pompastiškas. Iki viršaus jojam asilais.. Penki eurai ir gali mėgautis tingaus turisto būsena. Šią ekskursiją apibūdinčiau vienu žodžiu: GROŽIS.  Kuo aukščiau pakyli, tuo gražesni vaizdai atsiveria. Gidas angliškai pasakoja Lindos istoriją, dairausi aplink, žvilgsnis sustoja ties laiptų fragmentu. Įėjimas kainuoja 6 EUR. Atėnės šventykla dalinai rekonstruota. Karšta. Dabar suprantu, kodėl gidė sakė, jog į Lindos reikia vykti kuo anksčiau ryte. Čia karščiausia Rodo vieta! Leistis žemyn sekasi žymiai  greičiau. Gatvelės siauros, baltos, gražios.

Toliau mūsų laukia Septynių šaltinių slėnis ir pietūs. Septyni šaltiniai- mistiška vieta, apipinta legendomis. Sako, jog eidamas tamsoje tuneliu, apmąstysi visą savo gyvenimą, sugalvotas noras išsipildys ir metų bėgyje atjaunėsi septyniais metais, o vaikai gali pajusti stebuklingą elfų prisilietimą tamsoje. Eiti tenka ilgai, tunelis siauras, upelio vanduo po kojom vėsiai gaivus. Tiesa, susikaupti trukdį italai, šviečiantys kelią žibintuvėliais ir garsiai šūkčiojantys kažką.
Pietūs restoranėlyje prie Septynių šaltinių puikūs. Graikiškos salotos niekada nenusibosta ir mielai jas ruošiu namie, o suvlaki šviežias, ką tik iškeptas, žodžiu, neatsivalgoma... O gal išalkome po žygiavimo tuneliu??
 Nužingsniuota 21684 žingsniai.

SEPTINTA DIENA

Jau gaila, kad tuoj išvažiuosim, bet kaip ir pailsėjome... Iš pat ryto būtinai prie jūros. Reikia atsimaudyt į valias. Ketinom praleisti vos valandą, nes saulės nebesinorėjo daugiau, bet užtrukome visas keturias.
Po pietų dar valandžiukė baseine, o pavakare skubam į miestą pirkti suvenyrų. Tradiciškai perku graikiškus prieskonius ir keletą dėžučių baklavos, dar maišelį saldainių su eukaliptu ir mėta, jie labai padeda nuo kosulio. Šį kartą neišsirenku aliejaus ir visai be reikalo, nes grįžus namo suprasiu, kad iš praeitos kelionės jo belikę vos lašas, o graikiškas aliejus man patinka labiausiai.

AŠTUNTA DIENA

Ryte dar maudomės, deginamės, bet vidurdienį jau lagaminai sukrauti ir laukia autobuso. Laikas namo! Jau ir norisi sugrįžti į savo gyvenimą.

ATOSTOGAS RODE UŽSISAKYK ČIA

Dar keletas pastebėjimų.

Loutanis viešbučio virtuvė nusipelno pagyrimų, nieko ypatingo, bet kaip pas močiutę kaime. Maistas šviežias, skanus, daug daržovių, arbūzai arba melionai pietums ir vakarienei, pyragėliai naminiai, šviežių salotų baras nuolat papildomas. Jei jau niekas neįtinka, tai visada bus makaronų ir salotų. Gėrimai pilstomi tik į stiklines, vienkartiniai ar plastikiniai indai čia nenaudojami. Tiesiog draugiškas, nedidelis šeimyninis viešbutis, kuriame daugiausia ilsėjosi čekai, britai, graikai, kelios lietuvių poros.

Iki paplūdimių ( Kolymbijos ir Limanaki)) nemokamai vežioja viešbučio autobusas. Skėčiai nemokami, o už gultus jau reikia susimokėti.
Galima važiuoti iki labai gražaus PRASONISI paplūdimio, kur susitinka dvi jūros Viduržemio ir Egėjo galima nuvažiuoti autobusu už 8 EUR. Stotelė vos kelios minutės pėstut,, o autobusų tvarkaraštį ir kainas galima rasti kiekvienoje stotelėje, tai pat ir viešbutyje.

DRAUDIMAS INTERNETU 24 h

LOUTANIS viešbutis all pask. min.